tirsdag den 3. november 2009

Roisinen..

Jeg spillede et nummer på P3 i dag, som jeg blev nødt til at afbryde på grund af P3 nyhederne - intet nyt i det.. Der var et par lyttere, der bad mig om at poste tracket på bloggen her, og det giver jo fin anledning til at fortælle lidt om en af verdens sejeste kvindelige performere.

Irske Róisín Marie Murphy har været en del af duoen Moloko sammen med kæresten Marc Brydon (som blandt andet hittede stort med nummeret Sing It Back).
Efter de to stoppede deres samarbejde (og forhold) udgave Roisin sit debutalbum Ruby Blue i 2005. Hendes andet soloalbum Overpowered udkom i 2007.

Begge plader er super fine, men min personlige favorit er Overpowered, da der er et par suveræne tracks på, jeg endnu ikke er blevet træt af:






Jeg krydser fingre for, at næste plade Orally Fixated kommer i starten af 2010 .. hurry up!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar