søndag den 11. oktober 2009

Efter en weekend i Berlin...

Der er musik i alle byer - på den ene eller anden måde. Og de fleste byer har en musikhistorie, der er helt deres egen. Men de færreste kan dog alligevel hamle op med Berlins..

Uden egentligt at have opsøgt det, er det væltet ind over mig - og mine tanker har automatisk kredset om den musik og de kunstnere, som tydeligt har erklæret deres kærlighed til byen - både gennem musikken og til tider direkte i interviews. Jeg smider et par videoer op, som illustrerer hvad jeg tænker på/taler om:







http://www.spiegel.de/international/zeitgeist/0,1518,617273,00.html

For kulturchokkets skyld kan jeg også dele med Jer, at jeg her til aften har været i STAATS OPER BERLIN - for at se LA TRAVIATA. En fantastisk oplevelse. Jeg er ret glad for opera, og har indtil videre kun besøgt Københavns og Londons.. Berlins Stats Opera er ikke særligt stor, men utroligt smuk.

http://www.staatsoper-berlin.org/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar